Pamokos „Pinigų istorija“

Šeštokai per finansinio raštingumo pamokas kalbėjo apie pinigų atsiradimą, pamatė dalį pinigų, kurie cirkuliavo Lietuvoje bei kitų šalių valiutą, kurią atsinešė Džiugas.
Juk kartais į rankas patenka toks senas ir nutrintas banknotas, kad atrodo, jam šimtas metų. Tačiau kada grynaisiais pinigais žmonija pradėjo naudotis, šeštokai nuvyko sužinoti į Tauragės krašto muziejų „Santaka“, kur dalyvavo integruotoje finansinio raštingumo ir istorijos pamokoje „Pinigų istorija“.
Pamokos metu mokiniai išgirdo, kad žmonės grynaisiais pinigais naudojasi jau tikrai labai seniai – pinigai atsirado prieš maždaug 40 tūkst. metų. Mokslininkų duomenimis, dar vėlyvojo paleolito laikotarpiu grupelės medžiotojų savo laimikį mainydavo į įvairius titnago ginklus ir kitus įrankius. Taigi iš pradžių tarp žmonių vykdavo natūriniai mainai – dvi šalys tiesiogiai apsimainydavo norimais daiktais ar reikmenimis.
Pinigai atsirado truputį vėliau. Jų pavidalas, bėgant šimtmečiams, gerokai keitėsi. Nuo natūralių objektų pereita prie monetų, nuo monetų – prie banknotų, nuo banknotų – prie elektroninių pinigų. Kad ir kas būtų laikoma pinigais, žmonėms nuo seno pinigai buvo reikalingi kaip priemonė dalyvaujant mainuose susimokėti už įsigytą daiktą, kaip vertę apibrėžianti priemonė, kaip turto kaupimo būdas ir kaip apskaitos vienetas.
Mokiniai apžiūrėjo eksponatus, esančius Tauragės krašto muziejuje, bei vartė banknotus, kuriuos atsinešė mokytoja Aušra.
Tikimės, jog šios pamokos mokiniams buvo naudingos ir įdomios.
 
Edita Kazlauskienė, finansinio raštingumo mokytoja
Aušra Norvilienė, istorijos mokytoja